Melding openbare ruimte: webteksten en icoon
De webteksten en icoon over melding openbare ruimte op deze pagina zijn onderdeel van een set van begrijpelijke, toegankelijke en inclusieve modelteksten voor gemeentelijke websites.
Lees ook de gebruiksaanwijzing voor alle voorbeelden in Toolkit Taal.
Wat is er getest?
De webteksten voor toptaken van gemeentelijke websites zijn recent geactualiseerd en doorontwikkeld op basis van onderzoek en advies van de Universiteit Utrecht (LiNT-methode). De teksten zijn vervolgens getest in gebruikersonderzoek met ervaringsdeskundigen.
De webteksten over melding openbare ruimte:
Is er iets kapot in uw straat of heeft u ergens overlast van? Meld dit dan direct online of bel ons tijdens kantooruren op <(012) 345 67 89>, zodat wij actie kunnen ondernemen.
[Direct online melding doen]
<U kunt ook een melding doen via de MijnGemeente app. U kunt de app downloaden in de Appstore of Playstore op uw telefoon of tablet.>
Bij spoed buiten kantooruren
Bel bij spoed buiten kantooruren de politie op 0900 8844.
Mogelijkheden om te melden
U kunt het volgende melden:
- Kapotte straatverlichting of verkeerslichten
- Kapot wegdek of losliggende stoeptegel
- Zwerfvuil
- Kapotte verkeersborden en -palen
- Omgewaaide bomen
- Overlast van ongedierte
- Problemen met de riolering
- Parkeeroverlast
Na uw melding
Meestal lossen we uw melding binnen 10 dagen op. Als we uw melding niet binnen 10 dagen kunnen oplossen, dan laten we dat aan u weten.
Gevonden voorwerpen
Als u een verloren voorwerp vindt, kunt u dat aan ons melden. U kunt het bij ons afgeven of zelf bewaren. Geef paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen altijd bij ons af.
[Melden gevonden voorwerp]
Veelgestelde vragen
- Wat doe ik als ik een voorwerp ben verloren?
U kunt aan ons melden dat u een voorwerp bent verloren. Als uw voorwerp is gevonden, nemen wij contact met u op. Wanneer u denkt dat uw voorwerp is gestolen, doet u ook aangifte bij de politie.
[Melden verloren voorwerp]